Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och drivs för närvarande av Staffan Sundblad. Vi har som mål att bli den största och bästa svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Bra presentreklam för existerande kunder

Presentreklam som är till för existerande kunder kräver lite annat tänk än den presentreklam som man utvecklar för potentiella kunder. Ofta så måste man ge lite mer då man redan har en kundrelation, men fördelen är ju att man kan mer om en kund som man redan känner och då vet man även mer om vilka typer av gåvor som kommer att uppskattas.

Saker som man kan använda

Alla reklamprylar som går att använda uppskattas, men vissa är bättre än andra. Om man till exempel får en kaffekopp med individuellt tryck så är detta en sak som man gärna använder både hemma och på kontoret. Dessutom är det något som påminner om den relation man har med företaget som gett koppen.

Ätbart

Det är också bra att satsa på saker som man kan äta för de allra flesta gillar sådant som smakar gott. Choklad med företagets logga på är en fin present till både nya och existerande kunder. Om man till exempel har ett möte med existerande kunder så kan man se till att ge bort reklamgodiset i en fin förpackning som även den kan ses som en gåva, kanske den där koppen med ett unikt tryck på?!

Känslan av att få mer

För att ge en kund känslan av att de får mer som tack för sin lojalitet så kan man ge bort en del av sina tjänster gratis. Detta gör att man samtidigt kan introducera nyheter och på så vis få kunden att faktiskt köpa mer. Om man till exempel jobbar som hudterapeut så kan man ju ge bort en särskild hudkräm och förklara hur den ska användas. Då kunden ser ett positivt resultat så kommer den tillbaka för att skaffa en större flaska av samma kräm samtidigt som det blir dags för ytterligare en behandling.

Känslan ska alltid vara att man får mer som kund. Det skapar nämligen ett godtycke som gör att man blir kvar även om det dyker upp nya alternativ. Den som kan jobba på detta vis med sin presentreklam till existerande kunder har mycket att vinna på det!

5 Mar 2012