Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och drivs för närvarande av Staffan Sundblad. Vi har som mål att bli den största och bästa svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Digital skyltning sänker kostnaderna för kampanjer

Sedan datorerna gjorde sitt intryck i våran värld så är det verkligen inte mycket som är sig likt sedan den gamla tiden, när internet blev populärt så förändrades allt ännu en gång. Denna teknikvåg har till väldigt stor del ändrat den typ av medier som vi väljer att använda oss utav. Det är därför ofta inte lika effektivt med en klassisk tidningsannons som det en gång i tiden var, detta gäller särskilt ifall man försöker nå ut till den yngre generationen som konsumerar all sin media online.

Genom internetmarknadsföring så når man ut till betydligt fler människor, men samtidigt så är det praktiskt att ha en fysisk butik att stå bakom, och denna fysiska butik behöver ofta något i sitt skyltfönster för att man ska lägga märke till den och bli nyfiken nog att gå in och titta. Skyltfönstret till affären kan sägas vara den fysiska butikens viktigaste marknadsföringskanal.

För den som vill piffa upp sitt skyltfönster till sin butik så kan det vara smidigt att använda sig utav digitala skyltar. Dessa gör dels att butiken skiljer sig från vanliga butiker som har de klassiska skyltfönstren med material i wellpapp och liknande. Dessutom så sänks priserna för marknadsföringskampanjen kraftigt då det med digital skyltning inte krävs att man köper in något nytt kampanjmaterial.

Det faktum att ens marknadsföring gentemot kunden inte kräver något material förutom digitala skyltar är givetvis ett faktum som är otroligt gynnande för miljön. En annan fördel med att installera digitala skyltar är enkelheten med vilket man kan ändra i kampanjerna ifall exempelvis ett skrivfel skulle uppstå. Man måste då inte byta ut hela sitt material utan man kan enkelt bara redigera den filen som kampanjen består utav.

Det finns en till mycket kraftig fördel för den som har digitala skyltar i sin butik istället för ett vanligt skyltfönster. Tack vare den programvaran som är knuten till digitala skyltar så kan man med de flesta skyltmodeller välja att utforma marknadsföringskampanjen efter vilken tid på dygnet det är.

Detta möjliggör en preciserad marknadsföring utav sällan skådat slag, man kan nu helt enkelt lista ut vilken typ av människor som är ute på lunch vid tolv och anpassa en kampanj som är optimal för just dem. Samtidigt så kan man även se till att nå alla barnfamiljer som går förbi efter kontorstid på eftermiddagen vid fem eller sextiden.

Denna anpassning ger en enorm precision vilket kraftigt torde öka effekten på den marknadsföring som man som företag bedriver. UCUS är företaget som hjälper dig som butik eller företagare med detta och har bra lösningar och koncept för handel och kontor.

14 Jun 2013