Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och drivs för närvarande av Staffan Sundblad. Vi har som mål att bli den största och bästa svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Glasögon på nätet

Varför väljer folk att handla glasögon på nätet?

Den mest väsentliga anledningen till detta är att det är snabbt, smidigt, enkelt och billigt.

Snabbt och smidigt

Du slipper spendera timtals hos olika optiker för att leta upp just de glasögonen du tycker om. En e-butik är ofta mycket mer strukturerad och har därför ett mycket större utbud att visa kunden eftersom det inte finns någon gräns. Optikern på nätet kan nämligen ha bilder i sin butik på glasögon han/hon egentligen inte har, eftersom om någon beställer dem, kan man enkelt beställa dessa från sin leverantör. Det är därför mer flexibelt och snabbt.

Enkelt

De flesta e-butiker som säljer glasögon på nätet har oftast utformat sin webbplats för användaren, så att denne enkelt ska kunna hitta och köpa glasögonen den vill ha, utan att behöva vara särskilt datakunnig eller mode intresserad när det gäller glasögon. Med hjälp av kategorier,listor och texter som beskriver vad som är "hett/inne" just nu, kan kunden i lugn och ro bestämma sig för de glasögon denne vill köpa, utan att känna någon press från någon jobbig säljare.

Billiga glasögon på nätet

Många tror inte att det är billigare att handla glasögon på nätet, men så är faktiskt fallet. En e-butik har inte alltid en fysisk butik, och slipper därför exempelvis kostnaden för fastigheten som man behöver hyra. Därför kan dem också erbjuda glasögon till något lägre priser.

Priserna på nätet pressas även mycket mer än vad de gör mellan fysiska butiker. Glasögonbutiker på nätet lockar därför med billigare och bättre priser än sina konkurrenter för att just den butiken ska få flest kunder.

Det är ett evighetsspel som aldrig kommer ta slut. Det är samtidigt inte helt lätt att agera som säljare på internet eftersom, om man sänker sina priser hela tiden finns det en stor risk att det inte går runt för företaget. De stora företagen kan hålla på med detta rackarspel väldigt ofta och gör även så. Anledningen är att dessa har råd att gå med förlust genom att köra stora kampanjer för glasögon där dom nästan ger bort dem helt gratis. Pengarna som företaget förlorar drar man sedan in igen när man slagit ut de mindre glasögonbutikerna.

27 Jan 2012