Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och drivs för närvarande av Staffan Sundblad. Vi har som mål att bli den största och bästa svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Lokal marknadsföring

De allra flesta som startar företag startar ju i relativt liten skala och ofta med sin hemkommun som främsta kundbas. Marknadsföringen man gör är kanske att man lägger ut någon liten annons i den lokala tidningen, lägger ut en hemsida, trycker upp lite visitkort och kanske delar ut lite flyers. Man kanske även går med i någon lokal företagarförening för att nätverka lite. Ofta har man kanske inte tillräckligt med resurser för att göra mycket mer än så.

Fler och fler börjar dock upptäcka fördelen med att lägga en del av sin marknadsföringsbudget på Google Adwords. Med Google Adwords kan du välja att visa dina annonser till besökare i ett visst län eller t.o.m. i en viss kommun. Tack vare detta så kan du alltså även som en lokal företagare annonsera effektivt på Google och då endast visa dina annonser för personer i din egen kommun som är ute och söker efter just sådant som du kan hjälpa till med eller förse dem med.

Denna typ av marknadsföring blir ju betydligt lättare att mäta effekten av än om man t.ex. lägger ut en annons i den lokala tidningen. Här får man ju exakt statistik på hur många din annons har visats för och hur många som har klickat in på den. Lägger du dessutom in någon form av omvandlingskod när t.ex. en person fyller i ett kontaktformulär eller liknande så kan man på sikt t.o.m. räkna ut hur mycket din annonsering ger i rena pengar, så kallat ROI.

Skall man satsa på att annonsera på Google så bör man dock lägga lite tid på detta för att få maximal effekt. Viktigt är t.ex. att ha bra annonser som är specifika mot de sökfraser som man annonserar för.

Man bör även se till att hemsidan man länkar annonsen till är av bra kvalitet så att den ger ett bra intryck på personen som klickar in. Den skall ge ett seriöst intryck och direkt ge den informationen som utlovades i annonsen.

Kanske bör man som företagare även se över möjligheterna att ta hjälp av någon Adwords byrå om man inte känner att man riktigt har den tid eller det intresse som krävs för att få detta att bli riktigt bra.

1 Oct 2012