Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och drivs för närvarande av Staffan Sundblad. Vi har som mål att bli den största och bästa svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Profilprodukter kan stärka ett varumärke

Det blir allt mer populärt att använda sig av profilprodukter bland företag och organisationer. Profilprodukter innebär att man sätter sin logga på olika typer av produkter, allt ifrån pennor och papper till godis, kapsylöppnare och stressbollar och sedan ger bort dem till kunder och anställda.

Syftet kan variera, men att få folk att använda produkter med sitt företagsnamn eller logga på är sällan fel. En del företag väljer att använda dessa produkter som presenteras vid tävlingar eller jippon, ofta som komplement till andra priser, eller som en del av en goodiebag.

Profilprodukter för att stärka ett företags varumärke

Den här typen av indirekt reklam, där man ger bort en produkt som är billig att tillverka och som samtidigt gör mottagaren lite glad, kan ofta fungera väldigt väl utan att det kostar företaget särskilt mycket pengar. Även om produkterna sällan är särskilt dyra, och de flesta kunder är vana vid att få pennor och tändstickor gratis från företag som vill få deras namn att synas, så tar man ändå gärna emot produkterna, vilket kanske inte skulle vara fallet om man fick en broschyr eller ett informationsblad. Detta gör profilprodukter till ett billigt sätt att marknadsföra sitt företag eller organisation.

Kan användas för att associeras med vissa värden

Profilprodukter gör att företag kan sätta sitt namn på nästan vilken produkt som helst. Vilken produkt man väljer kan spela stor roll för hur budskapet tas emot. En restaurang kanske gärna sätter sin logga på ett paket tändstickor, medan en kaffetillverkare lite skämtsamt kan sätta sin logga på en stressboll.

Att skapa givna eller oväntade kombinationer mellan företaget och produkten kan vara en kul gimmick eller till och med vara ett steg i så kallad re-branding, att man vill få folk att associera företaget med nya värden.

Vill du veta mer om profilprodukter kan du besöka Kontorsproffset.se som är en webbutik inom kontorsmaterial.

27 Apr 2013