Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och vi har som mål att bli den största och vackraste svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Städtips på Google

Tips för att städa i Googles resultat

Det har länge pratats om Googlestädning i olika sammanhang. En del förespråkar detta och andra tycker att det är oetiskt. Att städa ett ofördelaktigt sökresultat på Google.

Det kan vara en firma eller en privatperson som "ser illa ut" på Google. Det har skrivits saker som personen eller företaget inte vill visa upp för omvärlden. Då kan man städa detta resultat och få upp en annan bild av personen eller företaget när någon söker på Google efter just dem.

Hur gör man då? Det är inte enkelt att göra detta. Det krävs mycket kunskap, men här nedan ser du några enkla saker du kan göra:

- Skaffa ett till domännamn i företagets eller ditt eget namn för presentation. Subdomän fungerar inte då den kan flyttas in i webbplatslänkar, även kallat sitelinks.

- Skaffa en till blogg/företagsblogg på en separat domän. Detta gör att du kommer att synas på fler än en plattform i ditt namn.

- En presentationssida på n.nu i företagetsnamnet är bra. N.nu tenderar till att ranka högt på Google.

- Skapa twitterkonto, LinkedIn, Googleprofil etc i företagets namn eller ditt eget namn. Länka till och från dessa profiler.

- Identifiera det som skrevs neutralt eller positivt om företaget på andra webbplatser. Länka till dessa inlägg.

Länka mellan och till alla de webbplatser du vill få upp i Googles sökresultat. Du behöver ha en bra koll på orsak och verkan, så att du verkligen får upp rätt webbplats för de fraser du vill. Du behöver titta på hur många andra sidor som skall upp för att få ned de negativa resultaten och anpassa antalet sidor efter det med en marginal uppåt.

Du behöver få koll på vem eller vilka som skriver dåliga saker om dig eller ditt företag. Se till att de inte upptäcker dig och dina försök till Googlestädning, då kanske de börjar skapa mer skit.

4 apr 2013