Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och drivs för närvarande av Staffan Sundblad. Vi har som mål att bli den största och bästa svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Artikeltips

Att skriva och skicka in artiklar till olika artikelkataloger är ett av de äldsta marknadsföringsknep som finns. Är man seriös och skriver artiklar med hög kvalitè är det ett extremt enkelt och effektivt sätt för att bygga nya länkar till sina webbplatser som är så oerhört viktigt. Exempel på andra fördelar är att man både ökar auktoriteten på internet för sig själv och webbplatserna man äger och framförallt så man kan avancera hos sökmotorer och kanske rent utav överta förstaplaceringarna för sökord man vill synas på.

Men... tyvärrr missbrukas väldigt ofta detta geniala marknadsföringssätt av personer som endast är ute efter en sak och detta är, hör och häpna, länkarna som man får bädda in i artiklarna. Dessa personer skickar oftast in samma artiklar eller artiklar som inte håller någon högre kvalité till en rad olika artikelkataloger och detta vinner ingen på. Det slår egentligen hårdast mot den personen som har skrivit artikeln då han eller hon blir ansedd som spammare av alla andra plus att sajten personen länkar till kan bli straffad av sökmotorer som exempelvis Google.

Sökmotorer HATAR duplicerade artiklar eller artiklar som håller väldigt låg kvalitè.

På denna sida hade vi nu tänkt att presentera lite tips och trix på några av de sakerna man bör tänka på när man ska skicka in en artikel för att göra artikeln så bra som möjligt. Vi är övertygade om att du säkert redan kan skriva artiklar på rätt så men en mini-guide skadar aldrig. Vi tänker inte lägga någon vikt på att diskutera val av rätt sökord eller hur viktigt det är att välja ankartexter som innehåller dina viktigaste sökord. Vi tar för givet att du redan vet hur oerhört viktigt detta är.

* Försök Att Välja En Rubrik Människor Vill Klicka På - Många gånger ser man riktigt dåliga rubriker på artiklar. Innehållet kan vara utav högsta kvalitè men rubriken saknar allt värde. Personer som hittar din artikel (genom Google) kommer då med största sannolikhet inte heller att klicka på länken till artikeln och detta medför att din artikel inte blir läst... Tänk på att din artikels rubrik ALLTID är det första människor ser och just denna måste försöka fånga intresse vid första anblick.

* Säljande VS Information - En gyllene regel är att aldrig skriva sina artiklar på ett säljande sätt. Sådana artiklar blir oftast inte godkända av artikelkataloger då där inte finns värde av att läsa såna. Man ska därför alltid sträva efter att skriva artiklar som innehåller massor med nyttig information för en potentiell läsare. Bara för att du skriver på ett säljande sätt på dina webbplatser betyder inte detta att det även fungera när det gäller artikelmarknadsföring. Kom ihåg att alltid skriva informativa artiklar som på något sätt kan ge värde till en eventuell läsare.

* Kvalitèt VS Kvantitèt - Du har väl sett och hört alla de olika tjänster som erbjuder och gärna hjälper alla lättlurade människor att få hundra och ibland tusentals artiklar från olika artikelkataloger helt automatiskt. Det kan verka lockande att få hundratals nya länkar till sina webbplatser extremt snabbt men jag måste tyvärr säga att detta inte är att föredra. Visst, man får ju nya länkar och man kan säkert avancera många placeringar hos sökmotorer men när verkligheten kommer ifatt en kan det kosta mer än det smakar. Google har inte blivit ett av världens största företag genom att vara dumma... Därför är det en mycket bättre idè att konsekvent skriva artiklar som håller hög kvalitè. I längden är detta det allra bästa sättet för att skaffa sig ett flytande trafikflöde och givetvis får man inte glömma, att synas på sina sökord!

* Marknadsför Dina Artiklar - Huh!? Varför i all världen skulle jag marknadsföra mina artiklar ? Finns väl ingen mening med detta ? Jo, faktiskt så finns där en stor mening med detta. De flesta väljer att skriva en artikel och efter publicering så väntar man på att Google ska indexera artikeln och inte minst länken man har bäddat in. När detta har skett gör man inte mer. Fullt förståeligt, men genom att marknadsföra sin artikel på några enkla sätt kan man skaffa sig många fler läsare.

Tips på hur du kan gå till väga är att twittra eller facebooka din artikel, lägg in artikel länken på sidor som Pusha och Digg, länka tillbaka till artikeln från en av dina blogginlägg eller om du driver ett nyhetsbrev, varför inte tipsa dina nuvarande prenumeranter om artikeln ?

Läs gärna även fördelar med artiklar.