Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och drivs för närvarande av Staffan Sundblad. Vi har som mål att bli den största och bästa svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Hitta nya marknader som törstar efter dina produkter

Du behöver "törstiga" köpare av dina nya produkter

Hitta en ”törstig” marknad som efterfrågar produkter (för hittar du bara en riktigt hungrig marknad så behöver faktiskt inte din produkt vara helt perfekt). Självklart skall din produkt eller tjänst leverera det den lovar och gärna lite till men med denna kännedom så kommer du bli av en hel del stress som det kan innebära att skapa produkter.

För om du skulle sälja vatten mitt i Sahara skulle du då verkligen behöva ha en exklusiv affär eller den senaste dyrbara tekniken för att få sälja till dessa personer – knappast!

Så länge du har rent vatten som smakar bra så kommer du att göra affärer, eller hur? Här kommer vi också undersöka sökvolymer för olika marknader som ett mått på efterfrågan. Samma sak gäller på Internet. Men även Internet har förändrats och idag finns det nästan inga marknader som inte någon annan ännu har upptäckt (i alla fall inte några som är värda att verka inom).

Däremot så finns det väldigt mycket ”glapp” och ett underskott på produkter i populära marknader som ger stora öppningar för dig med lite kunskap om Internet och marknadsföring.

Vad finns det då för olika saker du behöver ha koll på när du skall utvärdera en ny marknad?

Här nedan finner du några saker du bör ha koll på för att få till en så bra försäljning som möjligt:

Viktiga saker för utvärdering av en ny marknad

- Förutsättningar för att välja nisch/marknad - Är det en ”törstig” grupp personer som letar efter lösningar? - Finns det idag flera produkter eller tjänster av hög kvalitet? - Spenderar folk redan pengar inom denna nisch/marknad? - Är det någon som säljer digitala produkter till denna nisch/marknad? - Kan vi dominera denna nisch med våra bättre kunskaper i Internetmarknadsföring?

Detta är en bråkdel av allt du behöver ha koll på för att sälja till en törstig marknad, men det är viktiga saker. Så håll koll på dem, så är du iallafall en bra bit på väg.

29 Mar 2013