Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och drivs för närvarande av Staffan Sundblad. Vi har som mål att bli den största och bästa svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Sökmotoroptimering levererar långsiktig kvalitet

Sökmotoroptimering har sedan flera år varit en skitig bransch. Du har säkert blivit bränd av någon försäljare eller SEO-företag som inte levererar sökmotoroptimering, eller SEO kallat från det engelska förkortningen på Search Engine Optimization.

Att köpa sökmotoroptimering är fortfarande ganska tveksam men det är egentligen på fel grunder.

Det är kunskap som säljer

Enligt min erfarenhet har en försäljare aldrig direkt koll på vad man säljer men räknar gärna pengar och pladdrar på tills man når de resultat man vill för att fylla sin pung med pengar på andras bekostnad. Det har varit enkelt att sälja sökmotoroptimering men idag är det nästan tvärstopp. I grunden säljer man fel förutsättningar och lovar helt enkelt resultat som inte finns. Detta vet ju inte köparen om och inte heller det företag som ska leverera tjänsten.

Företagen som säljer sökmotoroptimering

Många företag som säljer sökmotoroptimering har samma strategi. Att sälja är en gudagåva men att leverera har inte samma värde. Tanken att inte leverera har tydligen inte kommit en försäljare till minnes när det gäller att göra rätt för sig. Allting går att sälja men det blir fel när man inte vet vad som krävs.

Sökmotoroptimering levererar långsiktig kvalitet

Den som vet och har kunskap om en specialitet är den som borde sälja tjänsten men det finns alltid en tvekan mellan kvantitet och kvalitet. Att vara en stolt sökmotoroptimerare med djup kunskap om tjänsten tar tid. Det har ju aldrig funnits någon utbildning utan det är en kunskap man får med erfarenhet och arbetar sig fram till under åratal och även lär sig på de resultat man når.

En försäljare som säljer sökmotoroptimering kan imorgon sälja såväl tvål eller solstolar så fort solen tittar fram. Sökmotoroptimering kan också implementeras på allting man vill sälja genom internet där man kan mäta resultaten med digitala verktyg.

Sökmotoroptimering

Arbetet med sökmotoroptimering är egentligen ingen extra tjänst man säljer utan en integrerad expertis man arbetar med utifrån målsättningar och strategier. Hela processen med att skapa en webbsida handlar ju om att synas för rätt kunder, i rätt media och vara tillgänglig för kunden som använder ett anpassat verktyg för att hitta dina produkter eller tjänster.

Sökmotoroptimering handlar om att göra ditt företag mer tillgängligt i den digitala världen av sökmotorerna. Att tilltala dina kunder och besökare för att intressera sig för dina tjänster. Att alltid ligga steget före dina konkurrenter. Att vara först och högst i sökmotorerna för att dina kunder enkelt skall hitta dig genom olika sökningar.

Att synas och vara anpassad för mobila enheter genom att ha en responsiv webbplats. Att optimera kontinuerligt med bloggnyheter för att hålla webbsidan intressant för sökmotorerna. Sprida dina nyheter i digitala och sociala kanaler för att locka in nya och gamla kunder med erbjudanden de inte kan motstå.

Det är en process som styrs av digitala strategier där du lär dig hur dina kunder fungerar och levererar det dom behöver utan att tveka om att ditt företag med ert varumärke är det absolut bästa och mest moderna i sin bransch.

19 May 2014