Artikelparadis

Artikelparadis startades 2011 och drivs för närvarande av Staffan Sundblad. Vi har som mål att bli den största och bästa svenska artikelkatalog som världen har skådat. Med din hjälp kan vi göra detta möjligt. En artikelkatalog är ett perfekt sätt för att exponera dig själv eller dina webbprojekt på internet. Skriv artiklar, lägg in länkar, skicka in dom, få dom publicerade och se din business växa för varje dag!

Senaste artiklarna:

Tips för att sälja mer - frågor och svar

Vill du sälja mer till dina kunder?

Svaret är garanterat JA!. I denna artikel ska du få fyra användbara tips på hur kan sälja mer till dina nya och gamla kunder.

Speciellt när du skall använda dig av säljbrev så är det extra viktigt att du fångar kundens uppmärksamhet direkt. Du behöver ha kundens fulla uppmärksamhet, så att kunden handlar av dig.

Nu tar vi en titt på fyra frågor som får fler att säga ja

Din läsare, din presumtiva kund eller din nuvarande kund är självisk. Han eller hon är inte så intresserad av dig. Denne bryr sig inte heller om ditt företag har funnits i 200 år eller vad ni har för er på ditt företag. Personen bryr sig däremot om sig själv.

Den eventuella kunden vill omedelbart veta varför denne ska läsa ditt brev, varför du har skickat brevet och varför man överhuvudtaget ska göra det du föreslår i ditt säljbrev.

Därför måste ditt brev omedelbart svara på de här fyra frågorna:

1. Varför ska jag läsa det du har skrivit? Ditt säljbrev måste besvara detta snabbt och enkelt.

2. Varför ska jag läsa nu? Du behöver ge kunden en anledning att läsa ditt brev direkt och inte vid ett senare tillfälle.

3. Varför ska jag tro på vad du säger? Du måste skapa ett förtroende och vara det enda alternativet för kunden.

4. Varför ska jag agera nu? Du behöver ge kunden sådana alternativ i brevet, så de måste handla nu av dig på direkten.

Om du besvarar de här fyra frågorna i ditt säljbrev så kommer du att få mycket bättre resultat. Med andra ord:

Skriv inte om dig själv och ditt företag. Skriv vad du och ditt företag kan göra för din kund. Sätt alltid kunden i fokus. Prata om vad du kan göra för han eller henne och skapa det förtroende som ger dig affärer både nu och i framtiden.

5 Apr 2013